logo

Budowa roweru

Budowa roweru

Do budowy roweru elektrycznego możemy użyć zarówno posiadany lub specjalnie w tym celu nabyty rower. Inaczej mówią do przerobienia klasycznego roweru na elektryczny nie musimy specjalnie kupować nowego, nie używanego roweru w sklepie. Należy jednak zastanowić się nad przeznaczeniem zbudowanej jednostki, ponieważ konstrukcja roweru górskiego różni się diametralnie od przeznaczonego do poruszania się po mieście. Dobór podzespołów uzależniony jest od potrzeb i oczekiwań klienta, dlatego określenie rodzaju roweru jest bardzo ważne już na samym początku.

W obecnej chwili technika pozwala na wykonanie właściwie dowolnej jednostki pod względem mocy, momentu obrotowego, zasięgu czy osiągalnej prędkości. Przykładowy rower z silnikiem 3000W może bez pedałowania pokonać dystans 100km, osiągając maksymalną prędkość 60-65km/h w zaledwie 5,5 sekundy. Dodatkowym atutem takiej konstrukcji jest aspekt ekonomiczny, ponieważ przejechanie tego dystansu zużywa energię o wartości ok 1zł.

Chcielibyśmy jednak zwrócić uwagę, że w przypadku niektórych ram konwersja jest znacznie utrudniona, a czasem w skrajnych przypadkach, wręcz niemożliwa. Zwykle w tych rowerach występują takie problemy:

  1. Jeżeli w tym modelu jest oś przeszywana, a nie ma tzw haków jak w tradycyjnych rowerach to niestety nic nie poradzimy. Sposób montażu silnika w tylnej piaście jest możliwy tylko w sposób tradycyjny, czyli wsuwany i skręcany.
  2. Znacznie utrudniony montaż w przypadku ram fat-bike ze względu na  rozstaw  tylnego widelca oraz doboru odpowiedniej obręczy.
  3. Niektóre ramy są tak zaprojektowane, że nie posiadają światła. W takiej sytuacji pozostaje akumulator wypinany lub montaż podzespołów na bagażniku, ze względu na brak miejsca na pojemnik