Konwersje rowerów miejskich
Jak sama nazwa wskazuje, rower miejski służy do poruszania się po niewymagającym pod względem nawierzchni terenie (twarda i w miarę płaska, równa powierzchnia). Przy takim jednośladzie najistotniejsza jest wygoda, którą daje nam konstrukcja ramy umożliwiająca wyprostowaną pozycję - duże koła, wysoko umiejscowiona i odpowiednio wyprofilowana kierownica, prawie prosta rura podsiodłowa. Nie inaczej sprawa ma się z elektrycznym rowerem miejskim.
W większości przypadków rama jest otwarta, a zatem nie posiada pełnych trójkątów z dużą wolną przestrzenią w jej świetle. Ułatwia to w znaczny sposób wsiadanie i zsiadanie. Nie ma konieczności przekładania nogi nad tylnym kołem, ramą, ani pochylania roweru. Nie jest to konstrukcja zbyt wymagająca pod względem mocy, momentu obrotowego, prędkości jak i zasięgu. W większości przypadków w zupełności wystarczające są proste, tanie zestawy do konwersji.
Charakteryzują się:
- mocą 250, 350 W,
- napędem umiejscowionym w tylnym lub przednim kole, w zależności od rodzaju przerzutek, hamulców, czy sposobu mocowania piasty koła,
- napięciem znamionowym akumulatora 36V,
- sensowną pojemnością baterii (wypinanej lub stałej) od 10 do 20 Ah, co pozwala przejechać dystans na jednym ładowaniu od 40 do 100 km w zależności od mocy ustawionego wspomagania oraz terenu, w którym się poruszamy,
- sterownikiem 15 lub 17 A,
- wyświetlaczem pozwalającym na ustawienie 5 trybów wspomagania.