Konwersje rowerów trekkingowych

Posiadając lub wybierając rower trekkingowy zakładasz prawdopodobnie pokonywanie dłuższych tras czyli wielogodzinne lub nawet wielodniowe wycieczki. Jak sama nazwa wskazuje tego typu konstrukcja służy do turystyki i poruszania się w dość zmiennych warunkach terenowych (drogi utwardzone, nieutwardzone, o zróżnicowanej nawierzchni, długich podjazdach o różnym procencie nachylenia terenu). Rower niejednokrotnie wyposażony jest w bagażnik, sakwy, torby, które mają umożliwić zabranie niezbędnego wyposażenia. W takim przypadku będziemy mieli do czynienia z dość dużą wagą elektrycznego roweru trekkingowego.

Przy elektryfikacji powinniśmy zwrócić uwagę na rodzaj uzwojenia i moment obrotowy jednośladu. Silnik niekoniecznie ma być szybki. Powinien głównie możliwie wolno się grzać. W przeciwnym razie będziemy zmuszeni do częstych postojów. Często będziemy mieć do czynienia z takimi statystykami:

  • moc chwilowa silnika pomiędzy 800 a 1500 W,
  • moment obrotowy 90 Nm,
  • sterownik w zależności od silnika 30, 45 A.
Wyświetlacz nie ma większego znaczenia, a akumulator to już kwestia indywidualna. Z pewnością 48 V uzależniony dystansem, jaki chcemy pokonać na jednym ładowaniu. Jeżeli jest to nie więcej niż 40-60 km możemy wybrać pakiet wypinany, tak jak w przypadku roweru miejskiego. Ewentualnie można wyposażyć się w drugi zapasowy. Jednak w tego typu konstrukcjach preferowany jest akumulator montowany na stałe, indywidualnie projektowany i umieszczony w pojemniku o większej wydajności prądowej i zasięgu. Posiada on wiele zalet takich jak bezpieczeństwo, żywotność, obciążalność prądową, temperatura pracy, wygoda. Chcesz zelektryfikować swojego turystyka? Zrób zdjęcie, wyślij na naszego maila, podaj numer kontaktowy, a my zaproponujemy odpowiednie do Twoich potrzeb komponenty.

 

    Realizacje konwersji rowerów miejskich

    Nasze konwersje rowerów trekkingowych

    Moje konto