Konwersje rowerów trekkingowych
Posiadając lub wybierając rower trekkingowy zakładasz prawdopodobnie pokonywanie dłuższych tras czyli wielogodzinne lub nawet wielodniowe wycieczki. Jak sama nazwa wskazuje tego typu konstrukcja służy do turystyki i poruszania się w dość zmiennych warunkach terenowych (drogi utwardzone, nieutwardzone, o zróżnicowanej nawierzchni, długich podjazdach o różnym procencie nachylenia terenu). Rower niejednokrotnie wyposażony jest w bagażnik, sakwy, torby, które mają umożliwić zabranie niezbędnego wyposażenia. W takim przypadku będziemy mieli do czynienia z dość dużą wagą elektrycznego roweru trekkingowego.
Przy elektryfikacji powinniśmy zwrócić uwagę na rodzaj uzwojenia i moment obrotowy jednośladu. Silnik niekoniecznie ma być szybki. Powinien głównie możliwie wolno się grzać. W przeciwnym razie będziemy zmuszeni do częstych postojów. Często będziemy mieć do czynienia z takimi statystykami:
- moc chwilowa silnika pomiędzy 800 a 1500 W,
- moment obrotowy 90 Nm,
- sterownik w zależności od silnika 30, 45 A.